Skuteczna reklama na billboardach

Pierwsze reklamy na billboardach pojawiły się już w XIX wieku na ulicach Nowego Jorku. Od tego czasu stale rosła ich popularność, aż zagościły na ulicach niemal wszystkich europejskich miast. Jednak czy reklamy zewnętrzne wciąż mają przyszłość w czasach coraz bardziej rozpowszechnionego marketingu internetowego? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czy w XXI wieku wciąż warto inwestować w reklamę zewnętrzną i jak stworzyć skuteczną reklamę na bilboardach.

Czy reklamy na billboardach wciąż się opłacają?

Mimo że coraz większą popularnością cieszy się promowanie marki przez Internet, nic nie zastąpi reklamy na bilboardach. W czym jest lepsza reklama zewnętrza od tej w sieci? Większość internautów przegląda strony internetowe w czasie pracy lub w ramach umilania sobie czasu wolnego. Oferty firm – zwłaszcza w formie pop-up’ów – irytują użytkowników, a nawet potrafią zrazić odbiorcę do danej marki. Co więcej, w coraz częstszym zjawiskiem staje się banner blindness. Oznacza to, że internauta, który wchodzi na stronę internetową, nie dostrzega reklam. Co ciekawe, często nie pomagają nawet krzykliwe kolory – mózg użytkownika już nauczył się je ignorować.

Czy w przypadku bilbordów reklamowych wygląda to inaczej? Zdecydowanie. Treść reklamy dociera codziennie do setek potencjalnych klientów. Billborady – w przeciwieństwie do pop-up’ów – nie irytują odbiorców. Uczestnicy ruchu traktują banery reklamowe jako nieodłączną część miejskiego krajobrazu. Zwracają na siebie uwagę już z daleka, więc rzadko się zdarza, żeby odbiorca jedynie prześlizgnął się po nich wzrokiem. Szczególną korzyść przynoszą konstrukcje reklamowe na skrzyżowaniach lub przy ulicach, na których często zdarzają się korki. W takich miejscach kierowcy zaczynają dokładnie studiować billboardy dla zabicia czasu.

Skuteczna reklama na billboardach – czyli jaka?

Reklama na billboardach przynosi firmom wymierne korzyści, jednak tylko wtedy, gdy jest dobrze zaprojektowana. By baner był skuteczny, ważne jest, by był ustawiony w odpowiedniej lokalizacji i miał przemyślany projekt graficzny i treść.

Lokalizacja billboardu

Reklama zewnętrzna jest zazwyczaj umieszczana w centrach miast lub przy często uczęszczanych drogach. Jest to oczywiście rozsądna decyzja – im więcej ma odbiorców, tym większe prawdopodobieństwo zdobycia klienta. Przed wybraniem lokalizacji, zastanów się najpierw, do jakiego odbiorcy kierujesz swoją ofertę. Jeśli sprzedajesz pasze dla zwierząt, nie będzie dobrym pomysłem umieszczenie reklamy na billboardach w centrum większego miasta.

Treść

Na skutecznym billboardzie powinno być jak najmniej tekstu. Jeśli umieścisz na banerze zbyt wiele treści, pieszy odbiorca zapewne w ogóle jej nie przeczyta. Kierowca pojazdu nie będzie miał nawet czasu na zapoznanie się z długą ofertą, a – co gorsza – może go nadmiernie rozproszyć i zwiększyć ryzyko wypadku. Najlepiej więc postawić na krótki, lecz treściwy komunikat. Pamiętaj jednak, by skonstruować przekaz w taki sposób, by klient nie miał wątpliwości, czego dotyczy Twoja oferta.

Projekt graficzny

Ciekawa grafika na billboardzie zwraca uwagę o wiele lepiej niż tekst. Ważne jest, by postawić na obrazy, które od razu przyciągną wzrok odbiorców. Wielu reklamodawców wybiera zaskakujące, a nawet szokujące grafiki. Polecamy jednak zachować ostrożność – prowokująca reklama może zrazić potencjalnych klientów. Warto natomiast skupić się na części estetycznej billboardu. Niedopuszczalne jest, by baner był wyblakły lub niestarannie wykonany. Jeśli możesz, do zaprojektowania billboardu zatrudnij doświadczonego grafika.

Podsumowanie

Mimo że reklamy w Internecie stają się coraz bardziej popularne, billboardy wciąż przynoszą reklamodawcom duże korzyści. Docierają do licznego grona odbiorców i nie są irytujące dla uczestników ruchu. Konstrukcja reklamowa jest najbardziej skuteczna, kiedy:

  • jest umieszczona w dobrej lokalizacji,
  • ma chwytliwy i krótki tekst,
  • ma przyciągającą uwagę grafikę.