Ile kosztuje reklama na billboardzie?

Wielu przedsiębiorców rozważa zadbanie o dodatkową promocję swojej firmy, jednak nie ma pewności, ile kosztuje reklama na billboardzie i czy rzeczywiście przyniesie korzyści. Koszt inwestycji zależy oczywiście od wielu czynników, jednak wkład na umieszczenie pierwszych konstrukcji reklamowych nie musi być wysoki. Nie polecamy jednak nadmiernego oszczędzaniareklamy zewnętrzne umieszczone na kiepskiej jakości papierze przyniosą więcej szkody niż pożytku. Są jednak inne sposoby, by zapobiec nadmiernym wydatkom. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak jest koszt reklamy na billboardzie i jak zmniejszyć koszt inwestycji.

Koszt reklamy na billboardzie

W przypadku reklam na billboardzie cena zależy między innymi od wielkości konstrukcji reklamowej, lokalizacji, czasu ekspozycji i dodatkowych elementów takich jak oświetlenie.

Wielkość konstrukcji

Najczęściej wybierane są billboardy o wymiarach 5,04 × 2,38 m lub 6 × 3 m. W niektórych lokalizacjach (na przykład przy drogach szybkiego ruchu) warto jednak postawić na większe konstrukcje reklamowe. Najmniejsze wymiary kosztują około 400 zł, a największe — około 4 000 zł.

Większa konstrukcja wiąże się oczywiście również z wyższym kosztem wydruku reklamy. Nie jest to jednak kosztowna inwestycja. Cena wydruku mieści się zazwyczaj w granicach od 100 do 200 złotych.

Lokalizacja

Cena reklamy na billboardzie zależy oczywiście od miejsca, w której chcesz ją umieścić. Najdroższe lokalizacje to centra dużych miast oraz okolice, w których codziennie przebywa dużo odbiorców (między innymi w sąsiedztwie galerii handlowych).

Czas ekspozycji

Im dłuższy czas ekspozycji, tym niższa kwota wynajmu konstrukcji za miesiąc. Warto jednak się zastanowić, czy Twoja oferta na pewno musi być widoczna przez tak długi czas. Jeśli eksponujesz reklamy rekrutacyjne, zapewne znajdziesz odpowiedniego kandydata na dane stanowisko w ciągu kilku tygodni. Niekiedy dużo korzyści przynosi zmienianie lokalizacji billboardu co dwa miesiące.

Oświetlenie

Przedsiębiorcy, którzy decydują się na umieszczenie billboardów, często zapominają o elementach dodatkowych takich jak oświetlenie. Nie jest to wysoki koszt, a w wielu przypadkach może przynieść znaczne korzyści. Zdecydowanie polecamy podświetlać reklamy w pobliżu klubów i miejsc, w których toczy się aktywne życie nocne. Warto także zainwestować w oświetlenie zimą, kiedy zmrok zapada bardzo wcześnie.

Jak zaoszczędzić na reklamach na billboardzie?

Reklama zewnętrzna to rozsądna inwestycja, jednak warto zadbać, by trafiła do potencjalnych klientów. Nadmierne oszczędzanie często przynosi odwrotne skutki, jednak nie warto też niepotrzebnie przepłacać. Czasem nie warto więc decydować się na umieszczenie billboardu w luksusowej dzielnicy, jeśli Twoja oferta nie jest przeznaczona dla tej grupy odbiorców. Jeśli chcesz umieścić reklamę w pobliżu przystanku w małej miejscowości, nie polecamy wybierania największego możliwego formatu. Choć oświetlenie billboardu na ogół przynosi duże korzyści, przyjrzyj się najpierw jego lokalizacji. Jeśli Twoja reklama znajduje się w pobliżu latarni, czasem nie jest to konieczne — szczególnie w okresie letnim.

Podsumowanie

Koszt umieszczenia reklamy na billboardzie zależy od wielu czynników, na przykład:

  • wielkości konstrukcji reklamowej,
  • lokalizacji,
  • czasu ekspozycji,
  • ewentualnego oświetlenia.

Nie jest to jednak duża inwestycja i zdecydowanie warto wziąć ją pod uwagę. Często możliwe jest także wprowadzenie dodatkowych oszczędności — na przykład zrezygnowanie z oświetlenia czy wybranie mniejszego formatu.