Reklama Zewnętrzna – Cechy dobrej reklamy zewnętrznej

Poprawnie skonstruowana reklama zewnętrzna potrafi znacząco zwiększyć popularność marki. Łatwo dociera do potencjalnego klienta i dobrze wkomponowuje się w krajobraz miasta. Nie wzbudza także irytacji konsumenta jak na przykład reklama telewizyjna czy irytujące popupy na stronach internetowych. Dlatego właśnie warto podejść do tej kwestii z rozwagą i wybrać sprawdzonego producenta billboardów. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie są cechy dobrej reklamy outdoor.

Cel reklamy zewnętrznej

Reklama outdoorowa to każda forma promocji marki, z którą klient styka się po wyjściu z domu. Obejmuje więc nie tylko duże konstrukcje reklamowe, ale także ulotki czy neonowe napisy. Jej celem jest przekazanie konkretnej wiadomości szerokiemu gronu odbiorców. Tą informacją jest najczęściej oferta reklamodawcy, a więc na przykład wiadomość o aktualnych promocjach czy o nieruchomościach na sprzedaż. Celem reklamy zewnętrznej jest także zwiększenie świadomości marki.

Rodzaje reklamy outdoorowej

Są różne rodzaje reklamy zewnętrznej, jednak w naszym artykule skupimy się tylko na tych najbardziej popularnych.

Reklamy wielkoformatowe

Reklamy zewnętrzne wielkoformatowe to konstrukcje powyżej 100 metrów kwadratowych. Zazwyczaj są umieszczane na ścianach budynków. Najczęściej prezentowane są na siatce winylowej.

Billboardy

Billboardy są najbardziej rozpoznawalną formą reklamy zewnętrznej. Najczęściej umieszczane są na wysokich, widocznych z daleka konstrukcjach, choć czasem montowane są także na ścianach budynków.

Plakaty

Plakaty to jedna z najbardziej powszechnych form reklamy zewnętrznej. Może być umieszczana w wielu miejscach — na słupach, tablicach ogłoszeniowych, drzwiach, witrynach, w komunikacji miejskiej i na przystankach autobusowych. Jej większym wariantem jest afisz.

Banery reklamowe

Baner to reklama zewnętrzna drukowana na specjalnej płachcie. Często widuje się je zawieszone na ścianach budynków czy ogrodzeniach.

Zalety reklamy zewnętrznej

OOH (reklama outdoor) to forma promocji, która przynosi wiele korzyści danej marce. Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej to dobra widoczność i duża siła oddziaływania. Nie sposób nie zauważyć dużego nośnika reklamy zewnętrznej w czasie jazdy autostradą albo kolorowego afiszu na drzwiach do sklepu, w którym codziennie robimy zakupy. Jeśli reklama zewnętrzna jest zaprojektowana w ciekawy sposób, wzbudza zainteresowanie potencjalnych klientów. Dociera także do dużej grupy odbiorców niezależnie od ich płci, wieku czy wysokości zarobków.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze producenta reklamy zewnętrznej

Zanim wybierzesz producenta reklamy zewnętrznej, upewnij się najpierw, że jest to firma z dużym doświadczeniem. Oczywiście warto sprawdzić, ile lat dana firma działa na rynku, ale polecamy także zapoznać się z informacjami o wcześniejszych projektach i z opiniami innych klientów na temat wykonania reklamy.

Skuteczność reklamy outdoorowej

Na skuteczność reklamy zewnętrznej składa się wiele czynników, między innymi:

  • proste, skrótowe informacje,
  • zaskakujący, nieprzewidywalny przekaz,
  • odwoływanie się do emocji odbiorcy.

Ważne jest także, w jakim miejscu umieścisz reklamę outdoor. Oferty części rolniczych zapewne nie spełnią swojej funkcji w centrach dużych miast.

Podsumowanie

Reklama outdoor przynosi wiele korzyści, wpływając na popularność marki. Nie tylko informuje o ofercie reklamodawcy, ale może także znacząco wpłynąć na ocieplenie jego wizerunku. Wyróżniamy wiele rodzajów reklamy outdoorowej, między innymi:

  • reklamy wielkoformatowe,
  • billboardy,
  • plakaty i afisze,
  • banery.

Żeby reklamy zewnętrzne dobrze pełniły swoją funkcję, warto wybrać sprawdzonego producenta OOH.