Wyróżnij się, zostań zauważonym. Postaw na jakość i rozmiar!
To jaką strategię marketingową przyjmiemy oraz jakie narzędzia do jej realizacji wykorzystamy wpłynie na efekt finalny. Decydując się na półśrodki, najtańsze metody nie ma co liczyć na sukces. Jedynie przemyślane, konkretne sposoby są w stanie zapewnić dojście do wyznaczonego celu. Oszczędności na którymkolwiek etapie czy potknięcia natychmiast zostaną zauważone. Odbiorcy, w związku z coraz większym wyborem i rosnącą świadomością nie godzą się na amatorskie rozwiązania. Dlatego od samego początku trzeba postawić na jakość w najlepszym wydaniu.
Wielkie akcje marketingowe mające na celu zaistnienie w świadomości odbiorców przebiegają na wielu etapach. Pierwszy z nich musi wybuchnąć niczym bomba, nie może zostać przeoczony. Jednocześnie każdy następny – wzorem filmów Hitchcocka – musi być jeszcze potężniejszy. Dlatego planując kampanię marketingową trzeba być świadomym kosztów, gdyż tylko inwestując duże pieniądze, możemy zarobić ich jeszcze więcej.
Przemyślany wizerunek to podstawa
Myśląc o skutecznych akcjach marketingowych wystarczy przyjrzeć się działaniom tuzów – każdy etap jest wnikliwie przemyślany, nic nie dzieje się przypadkiem. Każdy kolor, symbol, logo, zachowanie, tekst, komentarz, hasło ze sobą współgrają. To co prezentują wielkie bilbordy reklamowe jednoznacznie kojarzy się nam z reklamą w gazecie, telewizji czy nawet w radio. Wspólny mianownik łączy mnogość działań tworząc z nich logiczną całość, która nie męczy dzięki różnorodności, ale jednocześnie kieruje naszą świadomość w jedną stronę.
Jednak aby myśli odbiorców samodzielnie naprowadzane były w jedną stronę należy wykonać kilka znaczących ruchów. Wspomniane bilbordy czy reklamy w telewizji, internecie oraz gazetach to dobra droga by przebić się do świadomości. Najlepiej jeśli „atakują” z każdej strony będąc trudnym do przeoczenia. Najlepsi twórcy działań reklamowych doskonale wiedzą jak być nachalnym, lecz niemęczącym. Znają sposoby by pojawiać się wszędzie, a przy tym nie męczyć, odtrącać, zniechęcać, a wręcz powodować u odbiorcy chęć samodzielnej chęci zasięgnięcia po jeszcze więcej.
Gdy obierzemy konkretną drogę hasła które powinny nam przyświecać to między innymi najwyższa jakość i dobry pomysł. Jeśli uda nam się je połączyć nasze szanse na powodzenie kampanii znacząco wzrosną. Tego typu działania wymuszają na twórcach odbiorcy, którzy nie godzą się na półśrodki. W związku z przekazem reklamowym docierającym do nich z każdej strony oddzielają ziarno od plew, wybierają tylko najlepsze przekazy, a te nawet nieco słabsze równają z błotem. Rozpoczynając kampanię marketingową trzeba być pewnym siebie i dążyć do wyznaczonego na wstępie celu.
By być najlepszym musisz wykorzystywać najlepsze rozwiązania
W czasach gdy z reklamą mamy do czynienia na każdym kroku, a hasła typu „kup”, „daj”, „spróbuj”, „zgłoś się”, „weź udział” atakują ze wszystkich stron, potencjalni odbiorcy szybko odrzucają to co niskiej jakości godząc się jedynie na wartościowy przekaz. Wrażliwi na półśrodki nie mówią NIE jedynie przemyślanym i chwytliwym pomysłom.
W momencie rozpoczęcia kampanii marketingowej należy o tym pamiętać, gdyż jej powodzenie zależy od umiejętności wpasowania się w wymagania klientów.