Wynajem billboardu – czy to się opłaca? Tak!

Osoby, które chcą dotrzeć do jak największej liczby klientów, często zastanawiają się, ile kosztuje wynajem billboardu. Cena jest zależna od wielu zmiennych, więc trudno podać jednoznaczną odpowiedź. Możemy jednak z pełnym przekonaniem stwierdzić, że ta inwestycja bardzo szybko się zwraca. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, od czego zależy koszt wynajęcia billboardu.

Wynajem billboardu – cena

Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje wynajęcie billboardu, zależy od wielu czynników – przede wszystkim od rodzaju nośników reklamowych, lokalizacji, wydruku i czasu ekspozycji.

Rodzaj billboardu

Zapewne nikogo nie zdziwi stwierdzenie, że im większe konstrukcje reklamowe, tym wyższa cena za wynajem. Czasem jednak warto wybrać droższą opcję, żeby billboardy lepiej rzucały się w oczy. W miastach najczęściej umieszcza się tablice o wymiarach 504x238cm, 600x300cm, 600x400cm, 900x300cm, 1200x300cm czy 1200x400cm. Przy drogach szybkiego ruchu warto postawić na bilbord o większej powierzchni.

Lokalizacja

Jeśli planujesz wynajęcie billboardu, cena będzie zależeć także od lokalizacji. Oczywiście najwięcej zapłacisz za banery w centrach miast i przy głównych drogach dojazdowych. Jeśli jednak wybierzesz te najpopularniejsze miejsca, możesz dotrzeć ze swoją ofertą do największej grupy odbiorców.

Wydruk

Koszt wydruku zależy oczywiście od formatu i liczby konstrukcji reklamowych. Każda drukarnia ma własny cennik, jednak zazwyczaj wydrukowanie jednego banera to koszt od 100 do 200 złotych. Jeżeli drukujesz większą liczbę, w wielu punktach możesz liczyć na zniżkę.

Czas ekspozycji

Cena wynajmu billboardu reklamowego zależy także od długości kampanii. Im dłuższy czas ekspozycji Twojej reklamy, tym niższa opłata za miesiąc.

Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?

Reklama outdoor pomaga dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do reklam online jest również dobrze postrzegana przez odbiorców, którzy traktują ją jak naturalny element miejskiego krajobrazu. Ważne jednak, by dobrze zaplanować promocję Twoich usług. Do promowania każdej firmy trzeba podejść indywidualnie. Najpierw zastanów się, kto jest Twoim potencjalnym klientem. Jeśli na przykład oferujesz luksusowe apartamenty, warto umieścić baner w dzielnicy, w której pracują młodzi ludzie o wysokich zarobkach.

Na skuteczność Twojej reklamy ma wpływ także… jakość wykonania baneru. Warto więc poświęcić trochę więcej czasu, by znaleźć dobrą drukarnię, która przygotuje odpowiedni wydruk o idealnych barwach.

Podsumowanie

Jeśli planujesz wynajem billboardu, cena zależy od wielu czynników – między innymi wymiarów konstrukcji, jakości wydruku oraz czasu ekspozycji materiału reklamowego. Nie zawsze jednak warto oszczędzać. Choć bilboardy przy drogach szybkiego ruchu mają wyższe ceny, Twoja oferta będzie codziennie docierać do tysięcy kierowców i pasażerów. Polecamy także korzystać z usług profesjonalnej drukarni, co zapewni Ci idealny wygląd wydruku. Dzięki temu Twoja kampania bardzo szybko zacznie przynosić zyski.