Strategiczne miejsca na bilbord zajęte?
Pomyśl o wynajęciu jeszcze lepszej powierzchni reklamowej
Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na poinformowanie ogromnej rzeszy osób o prowadzonych akcjach promocyjnych, rozpoczęciu sprzedaży nowego produktu lub na zaistnienie w świadomości przyszłych odbiorców jest wykorzystanie ogromnych tablic reklamowych, najlepiej stojących w miejscach często uczęszczanych. Gdy uda nam się zaprezentować naszą akcję na wielkich, przykuwających uwagę wizualizacjach graficznych możemy być pewni, że w przypadku dopięcia wszystkich guzików organizacyjnych, zainteresujemy sporą część tych, do których przekaz był skierowany. Należy jedynie pamiętać, by nie ograniczać się co do wielkości – większy, zawsze ma pierwszeństwo przed skromnym, niewielkim przekazem.
Gdzie się promować?
Sposobów na promocje są dziesiątki. Miejsce, które wybierzemy powinno być dobrane pod kątem odbiorcy. Nie ma sensu prezentacja promocyjnej ceny kosmetyków dla kobiet np. przy typowo męskich zakładach pracy. Oczywiście, jest szansa, że robotnik opuszczając kopalnie zauważy billboard i przekaże wieści swojej żonie, bądź sam postanowi sprawić jej niespodziankę i zakupi nowy krem czy puder, jednak wydając pieniądze na akcję marketingową nie celujemy przecież w pojedyncze przypadki, lecz liczymy na zbiorowe reakcje. Dlatego targetujmy reklamy, starajmy się być odpowiedzią na potrzeby klienta, podsuwajmy mu pod nos to, czego właśnie szuka. Gdy trafimy na osobę, która rozważa zakup nowego telefonu lecz nie może zdecydować się na konkretny model, a my będziemy „krzycząc ceną” z dużego billboardu prezentującego atrakcyjną ofertę na komórkę wzrosną nasze szanse, że ów produkt zostanie przez nią kupiony.
Nieco inaczej należy zachowywać się w przypadku reklamy ogólnej, która ma za zadanie zaskarbić atencję jak największej ilości osób, bez względu na wiek, płeć czy wykształcenie. Wówczas powinniśmy kierować się jednym słowem – wszędzie. Właśnie wszędzie powinniśmy być, a najlepiej ze zdwojoną mocną tam, gdzie ruch odbiorców będzie największy. Dobrym wyborem będą tu centra miast, okolice zabytków, knajp czy główne ulice i drogi szybkiego ruchu.
Ile to kosztuje?
Zakup stałego miejsca pod reklamę nie jest dobrym pomysłem. Nie mamy przecież pewności, że wydając mnóstwo pieniędzy na kilkanaście metrów kwadratowych ziemi przy drodze krajowej, niebawem nie zmienimy strategii marketingowej i postanowimy działać jedynie w Internecie. Dlatego doskonałym wyjściem jest wynajem tablic reklamowych. Firmy proponujące tego typu usługi dysponują powierzchniami w strategicznych miejscach wielkich miast i przy drogach wzmożonego ruchu, czyli wszędzie tam gdzie warto się pokazać.
Dlaczego zatem wynajem jest dobrym wyjściem? Raz – kwota takiej inwestycji będzie zdecydowanie niższa niż zakup miejsca na stałe, dwa – nie musimy ograniczać się do jednej lokalizacji mogąc ją modyfikować z dowolną częstotliwością, trzy – firmy tego typu zazwyczaj dysponują najlepszymi miejscami reklamowymi, a my poszukując nowych zazwyczaj skazani będziemy na nieinteresujące, wolne, bo nieskuteczne.
Polecamy nasz artykuł, w którym odpowiadamy na pytanie, ile kosztuje reklama billboardowa?