Reklama wolnostojąca

Konstrukcje reklamowe wolnostojące to jedna z najczęściej spotykanych form reklamy zewnętrznej. Służą one do eksponowania reklam wielkoformatowych wzdłuż dróg. Największe formaty można spotkać przy drogach krajowych, ekspresowych i wzdłuż autostrad.

Rodzaje i zalety reklam wolnostojących

Reklama wolnostojąca wyróżnia się tym, że nie jest trwale połączona z gruntem. Cała konstrukcja jest postawiona na gruncie, stosownie obciążona (np. krawężnikami, płytami betonowymi itp.) i bardzo łatwa do zdemontowania. Wskazana łatwość demontażu nie znaczy, że reklama jest niestabilna (wręcz przeciwnie, stosowane przez nas szerokie podstawy uniemożliwiają jakiekolwiek przesunięcie reklamy ani jej wywrócenie). Oznacza to tylko tyle, że bez uszczerbku jakościowego dany nośnik można zdemontować i przenieść w inne, nowe miejsce. Brak trwałego powiązania z gruntem powoduje, że po przeniesieniu billboardu na pierwotnej działce nie zostaje żaden ślad po wykopach czy fundamentach.

Najczęściej spotykane reklamy wolnostojące to:

Ostatnie lata pokazują wzrost popularności większych konstrukcji – reklama wolnostojąca w wielkim formacie zawsze zwraca uwagę i pozwala na bardzo skuteczne eksponowanie treści marketingowych. Opinie naszych Klientów korzystających z reklamy przy autostradach na dużych billboardach pokazują, że odnotowują oni znaczne korzyści i wzrost przychodów.

Największym jednak atutem billboardów nietrwale związanych z gruntem jest możliwość ich instalacji w formie zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę. Zdarzają się jednakże urzędy, które nawet na takie reklamy wymagać będą pozwolenia na budowę. Pamiętaj, aby przed zaplanowaniem inwestycji sprawdzić lokalną interpretację przepisów.

Wybierając dostawcę konstrukcji reklamowych zawsze zwracaj uwagę na:

  • atestowane materiały;
  • szerokie podstawy do obciążenia – wąskie i niestabilne fundamenty powodują, że silny podmuch wiatru może uszkodzić reklamę
  • ocynk ogniowy – korozja jest wrogiem stali i zmniejsza jej żywotność.