Jakie biznesy najlepiej reklamują się poprzez billboardy?

Nasi Klienci często na początku, przy pierwszym kontakcie, zadają nam kluczowe z ich punktu widzenia pytania: czy w naszej branży reklama bilbordach będzie skuteczna? Czy odczujemy korzyści z takiej formy reklamy zewnętrznej? Te, z pozoru tylko proste pytania, są bardzo istotne – postaramy się na nie odpowiedzieć w poniższym artykule.

Jak już wielokrotnie definiowaliśmy, reklama zewnętrzna, w tym reklama OOH (Out-Of-Home media), jest bardzo popularną i skuteczną formą działań promocyjnych, dociera bowiem do bardzo szerokiego grona odbiorców, nie sposób jej wyłączyć czy przegapić. Wielu przedsiębiorców prześciga się w wielkościach reklam, epatowaniem krzykliwymi komunikatami, co często przynosi skutek odwrotny i niestety jest związane z tym, że nie konsultowali swoich pomysłów czy planów ze specjalistami. Te drobne grzeszki nie przekreślają skuteczności reklamy, niemniej bardzo mocno ją obniżają – takie komunikaty mogą stawać się dla odbiorcy natarczywe, nierzetelne, mogą nie wzbudzać zaufania do danej marki.

Reklamy dla stacji paliw

tablica reklamowa 18x6mDoskonałym przykładem są stacje benzynowe – tego typu działalność potrzebuje z jednej strony doskonałej reklamy kierunkowej, z drugiej natomiast – nośników OOH do kampanii wizerunkowych.

Widać to np. na przykładzie takich koncernów jak PKN Orlen, który prowadzi zarówno kampanie reklamowe wizerunkowe, społeczne czy też informujące o sponsoringu, jak również bardziej lokalne, gdy stacje paliw należące do tego koncernu z wykorzystują billboardy do reklamy stricte kierunkowej. Każdy z nas spotkał się z tablicami, których zadaniem jest informowanie kierowców o odległości do najbliższej stacji benzynowej danej marki.

Szerzej o skutecznym wykorzystaniu reklamy zewnętrznej dla tej konkretnej branży przeczytają Państwo w naszym artykule: Reklamy dla stacji paliw.

 

Reklamy dla firm rekrutacyjnych

W ostatnich latach obserwujemy bardzo zdynamizowany rozwój kampanii reklamowych, których celem jest poszukiwanie pracowników lub firm do współpracy (branża transportowa). Jeszcze kilka lat temu tego typu zlecenia były całkowicie odosobnione, sporadyczne – obecnie nawet co czwarta organizowana przez nas kampania reklamowa dotyczy właśnie kwestii rekrutacyjnych. reklama rekrutacyjna

Firmy prześcigają się w pomysłach, które pomogą pozyskać pracownika, zarówno do działań produkcyjnych jak i tego najbardziej wykwalifikowanego. Cieszymy się, że wespół z naszymi Klientami mogliśmy rozwinąć ten rynek i dziesiątkom firm pomóc w znalezieniu nowych, wykwalifikowanych pracowników. Jak nasi Klienci tłumaczą fenomen reklam rekrutacyjnych na billboardach? Przede wszystkim siłą dotarcia – reklamy umieszczone wzdłuż popularnych dróg pozwalają docierać z komunikatem do tysięcy osób każdego dnia.

Tę formę reklamy szczególnie polecamy firmom produkcyjnym i transportowym – codzienne kontakty z reklamą pozwalają na jej zapamiętanie przez potencjalnych Pracowników, dodatkowym atutem jest bez wątpienia wzbudzenie zaufania do potencjalnego Pracodawcy – nie każda bowiem firma może pozwolić sobie na prezentowanie takich komunikatów.

Reklamy dla firm z branży spożywczej, FMCG

Każdy z nas spotkał się z prezentowanymi na billboardach komunikatami, zachęcającymi np. do zakupu konkretnej kawy, mleka etc. Billboardy i reklama autostradowa to doskonały sposób, aby pojedynczymi nośnikami dotrzeć codziennie do tysięcy potencjalnych konsumentów. Ostatnie lata pokazują, że wiele budżetów marketingowych uwzględnia coraz większy procent wydatków na outdoor (kampanie reklamowe OOH) – Marki doceniają tym samym potencjał tej formy reklamy.

Realizacja tego typu kampanii bilboardowych pozwala budować rozpoznawalność marki, jej wartość, komunikować się z potencjalnymi Konsumentami na innym poziomie, niż typowa reklama w mediach tradycyjnych, jak radio czy telewizja.

 

Reklamy dla firm usługowych

kampania billboardowaKolejnym, bardzo szerokim segmentem rynku, który czerpie największe korzyści z reklam billboardowych, są szeroko rozumiane firmy usługowe. Można tu wymienić coraz częstsze kampanie legalnych firm bukmacherskich, biur turystycznych, banków. Firmy te wzmacniają swój przekaz marketingowy outdoorem, doceniając jego siłę dotarcia do odbiorcy. Oczywiście, jak w każdej branży, aby efekt był odczuwalny a wizerunek Marki rósł, świadome firmy wybierają nośniki profesjonalne. Nic nie ma bowiem gorszego, niż reklama ekskluzywnego produktu na połamanym, wykrzywionym rusztowaniu. Na szczęście, rzeczona świadomość jest coraz większa i można dostrzec profesjonalizację reklam zewnętrznych, dzięki czemu coraz większa liczba firm traktuje reklamy billboardowe jako własną wizytówkę i kluczowy sposób promocji.

Reklamy dla firm motoryzacyjnych

Branża motoryzacyjna zawiera w sobie zarówno dealerów samochodów konkretnych marek, jak i firmy produkujące części motoryzacyjne czy finansujące zakup pojazdów. Szczególnie atrakcyjną reklama zewnętrzna zdaje się być dla dealerów motoryzacyjnych – salony sprzedaży bardzo często korzystają z reklam kierunkowych aby skierować do siebie potencjalnych klientów. Największym wyzwaniem jest nie tyle zainteresowanie kupujących, co przebicie się przez gąszcz innych, mniejszych reklam.

Dzięki omawianej formie reklamy, firmy motoryzacyjne docierają z przekazem bezpośrednio do najbardziej zainteresowanej, kluczowej wręcz grupy klientów – do kierowców, użytkowników aut, właścicieli firm flotowych etc. Żadna inna forma reklamy nie generuje dla tej branży tak znacznej stopy zwrotu.

Przez wiele lat mieliśmy zaszczyt współpracować z największymi sieciami dealerskimi a także bezpośrednio z producentami. Na podstawie doświadczeń naszych Klientów stworzyliśmy dedykowaną tej branży ofertę – szczegóły znajdą Państwo w naszym artykule o reklamach motoryzacyjnych.

Reklama billboardowa jest niemal dla wszystkich!

Staraliśmy się powyżej wykazać, że niemal każda branża ma szansę skorzystać z potencjału, jaki daje outdoor. Nie jest to kanał dostępny dla wszystkich, jednak inwestycje w tę formę działań marketingowych i promocyjnych zwracają się z nawiązką. Codziennie tysiące, a dla niektórych lokalizacji dziesiątki tysięcy potencjalnych kontaktów z reklamą, dają bardzo dobre efekty, wzmacniane przez powtarzalność komunikatu, który na billboardzie zwykle umieszcza się na dłużej.

Jeżeli mają Państwo wątpliwości, czy taka forma reklamy sprawdzi się dla Państwa firmy – zapraszamy do kontaktu. Nas pracownicy przygotują dla Państwa ofertę dopasowaną do Państwa potrzeb.