Reklama przy drodze

Dobrze widoczna reklama przy drodze potrafi znacząco wpłynąć na popularność danej firmy. Takie konstrukcje reklamowe sprawdzają się szczególnie dobrze przy autostradach, często uczęszczanych trasach bądź w miejscach, w których nierzadko zdarzają się korki. Nic więc dziwnego, że osoby, które mają działki przy szosach, decydują się na postawienie reklam przy drodze. Dobrym pomysłem jest również wynajęcie ziemi pod konstrukcje reklamowe.

Pamiętaj jednak, że nawet jeśli stawiasz reklamę przy drodze na własnym gruncie, wciąż obowiązują Cię pewne zasady. Jakich wytycznych należy przestrzegać, by nie otrzymać kary? Jakie normy powinien spełniać bilbord, żeby nie stwarzał zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a przy tym był skuteczny? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.

Reklama przy drodze

Prawidłowa odległość reklamy od drogi jest bardzo istotna i ściśle uregulowana w przepisach (Ustawa o drogach publicznych). Wiadomym jest, że każdy reklamodawca chce, by jego reklama była widoczna. Trzeba jednak brać pod uwagę bezpieczeństwo ruchu drogowego i jego uczestników – reklamy nie mogą rozpraszać kierujących ani stwarzać najmniejszego nawet zagrożenia. W myśl Ustawy o drogach publicznych możliwe jest montowanie reklam przy drodze różnego typu z zachowaniem przepisowej odległości. Odległość (potocznie odległość reklamy od pasa drogowego) obliczamy zawsze od krawędzi jezdni do najbardziej skrajnego punktu reklam.

Odległość reklamy od drogi

Poniżej znajdą Państwo stosowną tabelkę, w której uwzględnione są wszystkie typy dróg wraz z wyznaczonymi przez Ustawodawcę odległościami.

W Billboard-X wyznajemy zasadę, że odległość reklamy od krawędzi jezdni wcale nie musi być najmniejsza a wielkość samej reklamy przy drogach jak największa. Kluczowym jest takie dobranie wielkości, by zarówno wypełnić obowiązujące przepisy jak i wyjść naprzeciw odbiorcom reklam, a więc kierowcom. Billboardy mają wpisywać się w otoczenie, nie mogą ani przytłaczać, ani stwarzać zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, nawet najmniejszego.

Tablica reklamowa, szczególnie reklama przy drodze krajowej czy drogach wyższego rzędu, jest tylko dodatkiem, a kierowca nie ma czasu, by zapoznać się z długimi elaboratami, krzyczącymi do niego z każdego billboardu. Kluczem do sukcesu jest połączenie przepisów, w tym odległości reklamy od pasa drogowego, i zdrowego rozsądku — z taką dewizą doradzamy naszym Klientom, dobierając wielkości reklam wypełniające powyżej przytoczone przesłanki.

W naszej ofercie znajdziesz konstrukcje do reklam wielkoformatowych – ich wielkości są tak dopasowane, by ich montaż zgodnie z powyższą ustawą gwarantował ich doskonałą widoczność.

Wciąż nie wiesz, jaka wielkość reklamy przy drodze najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojego przedsiębiorstwa? Zadzwoń do nas! Chętnie doradzimy, jak wybrać billboard, by osiągnąć wymarzone cele marketingowe, a jednocześnie nie naruszyć przepisów.