Reklama na billboardach

Wielu przedsiębiorców, którzy nie mieli jeszcze styczności z reklamą zewnętrzną (outdoorową) zastanawia się, jakie są koszty związane z planowaniem i realizacją kampanii billboardowej. Pytanie jest bardzo trudne i nie ma na nie jednej uniwersalnej odpowiedzi. Postaramy się w poniższyile kosztuje kampania billboardowa?m artykule opisać składowe, które wpływają na koszty reklamy na billboardach.

Wielu przedsiębiorców, którzy nie mieli jeszcze styczności z reklamą zewnętrzną (outdoorową) zastanawia się, ile kosztuje reklama na bilbordach. Pytanie jest bardzo trudne i nie ma na nie jednej uniwersalnej odpowiedzi. Postaramy się w poniższym artykule opisać składowe, które wpływają na koszty reklamy na billboardzie.

W naszych rozważaniach posłużymy się przykładem niewielkiej firmy działającej lokalnie. W przypadku dużych przedsiębiorstw o zasięgu ogólnopolskim, kampanie billboardowe i outdoorowe rządzą się innymi prawami – obiecujemy, że niebawem powrócimy do tego tematu i opiszemy te zasady.

Koszty reklamy bilbordowej są zależne od kilku podstawowych elementów:

  • lokalizacji reklamy
  • wielkości reklamy
  • długości ekspozycji

Każdy z powyższych elementów ma istotny wpływ na koszty takiej kampanii. Postaramy się omówić pokrótce każdy z elementów.

Ile kosztuje kampania Billboardowa? – Cennik reklamy zewnętrznej

Lokalizacja reklamy

Podstawowym elementem, który wpływa na wysokość cen, jakie trzeba zapłacić za konstrukcje reklamowe to ich lokalizacja. Najwyższe wartości osiągają zawsze reklamy na bilbordach zlokalizowane w ruchliwych punktach, o doskonałej widoczności i codziennym szerokim gronie odbiorców. Doskonałym przykładem są centra miast, ważne z punktu widzenia natężenia ruchu węzły drogowe i skrzyżowania czy bliskość galerii handlowych. Oczywiście wybór lokalizacji zależy również od celów reklamy i profilu reklamodawcy – dla przykładu właściciel prywatnego przedszkola czy żłobku zlokalizuje swoją reklamę na bilboardzie przy biurowcach, gdzie pracuje wielu młodych ludzi, często młodych rodziców, którzy są dla takiej firmy najważniejszym targetem.

Często popełnianym błędem przez reklamodawców jest chęć umieszczenia reklamy w bardzo uczęszczanych miejscach, jednak o niskim stopniu nasycenia potencjalnymi klientami. Za przykład posłużyć tu może posłużyć betoniarnia, która zechce reklamować się np. na nośnikach outdoorowych na dworcu PKP w mieście turystycznym. Znakomitą większość odbiorców reklamy stanowić będą turyści, całkowicie niezainteresowani ofertą przedsiębiorcy.

Podsumowując ten podpunkt warto pamiętać, że najdroższe reklamy na bilbordach znajdują się w centrach miast i w miejscach o doskonałej widoczności. Nie jest to jednak wyznacznik skuteczności reklamy, która powinna być celem nadrzędnym.

Wielkość i format reklamy

W reklamie zewnętrznej wyróżniamy bardzo wiele nośników, często o uniwersalnych rozmiarach, aby ułatwić planowanie plakatowania i zmiany szaty graficznej. Do najpopularniejszych należą oczywiście billboardy, którym poświęcony jest ten artykuł. Nie warto jednak zapominać o nośnikach większych, np. elewacyjnych na ścianach budynków czy nośnikach wielkoformatowych wzdłuż autostrad.

W miastach, do najpopularniejszych formatów billboardów do wynajęcia zaliczamy 504x238cm (eurobillboard), 600x300cm, 600x400cm, 900x300cm, 1200x300cm oraz 1200x400cm. Jak można przypuszczać, ceny dzierżawy tablic reklamowych są ściśle uzależnione od ich wielkości i rozmiaru. Najtańsze i najbardziej popularne bilbordy o wielkości 12m² (czyli wspomniane 504x238cm eurobilbord) to koszt miesięczny od 400zł netto wzwyż. Większa tablica reklamowa będzie kosztować nawet 4000zł netto miesięcznie, w zależności od opisanej już lokalizacji.

Przy cenach dzierżawy tablic reklamowych warto zwracać uwagę, że prócz kosztów ich wynajęcia, należy również ponieść nakłady na samą reklamę – drukowaną i naklejaną bądź na papierze billboardowym BBS (Blue Back Side) lub na folii.

Długość reklamy billboardowej

Czas ekspozycji ma niebagatelne znaczenie w wycenie kampanii outdoorowej. Podstawową zasadą, stosowaną przez wszystkie firmy wynajmujące billboardy jest oferowanie niższej ceny przy wynajmowaniu tablicy reklamowej na dłuższy okres. Upusty te, sięgające często 50% wartości wyjściowej, są związane z kosztami, które musi ponosić właściciel billboardu, aby go wynająć. Obłożenie tablic na długi okres pozwala oszczędności te przerzucić również na klienta. Identycznie sprawa ma się w przypadku wynajmu większej ilości tablic – podobnie jak z okresem najmu, i tutaj panuje zasada, że cena spada gdy rośnie ilość billboardów.

Podsumowując powyższe przykłady, można stwierdzić, że odpowiedź na pytanie: ile kosztuje reklama na billboardzie? jest bardziej złożona. Wszystko zależy od miasta, lokalizacji reklamy, jej wielkości i długości czasu ekspozycji. Billboardy do wynajęcia w Krakowie wahają się od 400 zł wzwyż, co jest ceną bardzo dobrą zważywszy na korzyści. Właśnie o korzyściach trzeba pamiętać – reklama ma spełniać swoje funkcje. Jeżeli bilboard przyniesie taki skutek, a reklamodawca zyska nowych klientów, znaczyć to będzie tylko tyle, że była to doskonała inwestycja.

Planując kampanię billboardową warto radzić się specjalistów. Pomogą każdorazowo dobrać nośniki w zależności od profilu firmy, targetu, który interesuje klienta czy pomogą w wyborze rozmiaru i projektu grafiki. Więcej informacji, w tym również spis prezentujący nasze tablice do wynajęcia w Krakowie i Małopolsce znajdą Państwo w sekcji dzierżawy tablic reklamowych.

Czy kampania na billboardach może się opłacać?

Krótko i treściwie: tak! Reklama billboardowa stanowi doskonałą formę reklamy – bez względu na to, czy w swojej strategii marketingowej stawiają Państwo tylko na konstrukcje pod reklamy i prezentowane na nich treści, czy też reklama na billboardach stanowi jedynie dodatek do działań w innych mediach. Oferowane i produkowane przez nas konstrukcje reklamowe pozwolą Państwu korzystać z atutów, jakie daje reklama zewnętrzna zarówno w miastach, jak i na drogach dojazdowych. Rozmawiamy z naszymi Klientami, badamy skuteczność oferowanych rozwiązań i stale doskonalimy naszą ofertę.

Najczęściej pierwszym pytaniem, jakie zadają nam poszukujące takich rozwiązań Firmy jest: Ile można zarobić na billboardzie? Jaka jest cena za poszczególne konstrukcje reklamowe? To trudne pytania i mamy nadzieję, że powyższe akapity rozjaśniły Państwu te kwestie. Należy liczyć się z wieloma zmiennymi, szczególnie że każda branża, usługa czy produkt komunikują się z innymi segmentami rynku. Warto jednakże spróbować, bo efekty kampanii reklamowych na nośnikach billboardowych są spektakularne.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]