Reklama na kontenerach (lub reklama kontenerowa – obie formy są poprawne) pojawiła się na polskim rynku w ostatnich latach. Podobnie jak reklama na rusztowaniu polega na umieszczaniu reklam wielkoformatowych na obiektach stworzonych do zupełnie innych celów. Przyjrzyjmy się wspólnie czy kontenery reklamowe to dobry sposób promocji.

Prowizoryczne rozwiązania

Kontenery morskie to potężne obiekty przeznaczone do magazynowania i transportowania towarów drogą morską. Z racji gabarytów i dużej powierzchni bocznej kilka lat temu znalazły zastosowanie jako nośniki reklamowe. Najczęściej spotyka się je przy trasach szybkiego ruchu i autostradach ustawione jedne na drugich. Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne? Z pomocą przychodzą tutaj obliczenia konstrukcyjne i wytrzymałościowe które pokazują, że nawet niewielkie podmuchy wiatru są w stanie zdestabilizować taką konstrukcję i przyczynić się do jej przewrócenia. W ostatnich dwóch latach do takich wypadków doszło przynajmniej dwukrotnie: przy A4 w Gliwicach i na wysokości Góry Świętej Anny. Na skutek podmuchu wiatru podczas zwykłej burzy kontenery reklamowe runęły na ziemię. Strach pomyśleć co stałoby się gdyby spadły one bezpośrednio na drogę.

Rzeczone kontenery, które już jako pojedyncze elementy tworzą bardzo silny “żagiel”, ustawiane jeden na drugim powodują, że z każdym metrem do góry na ową “konstrukcję” działają silniejsze siły wiatru których kontenery nie mają jak zrównoważyć. Profesjonalne konstrukcje reklamowe, takie jak oferowane przez naszą firmę, posiadają szerokie, stabilne podstawy dodatkowo dociążane kilkoma tonami betonu.

kontenery reklamowe

Niska estetyka

W obecnych czasach nie liczy się jedynie wielkość reklamy co jakość wykonania, bezpieczeństwo, stabilność. Reklamy wielkoformatowe na kontenerach charakteryzują się jedynie rozmiarem – już z daleka spod banerów prześwitują przerdzewiałe ściany kontenerów. Zdarza się, że dla złudnego bezpieczeństwa kontenery “stabilizowane” są odciągami, co nie dość że nie wzmacnia konstrukcji to jeszcze negatywnie wpływa na odbiór prezentowanych reklam.

Złudzenie niskich kosztów

Często spotykamy się z pytaniami naszych Klientów, dlaczego nie wykonujemy reklam kontenerowych. Odpowiedź jest prosta: dostarczamy bezpieczne, najwyższej jakości rozwiązania do reklam wielkoformatowych i lata naszej pracy pokazały, że kontenery nie spełniają tych wymogów. Mitem jest przede wszystkim rzekomo niższa cena instalacji takich reklam: oprócz nabycia minimum 4 sztuk kontenerów trzeba dowieźć je na miejsce inwestycji specjalistycznym transportem i rozładować a następnie zmontować przy pomocy ciężkich dźwigów. Na koniec do ścian kontenerów trzeba dospawać system mocowania banerów. Koszty tej całej operacji są porównywalne lub niewiele niższe od profesjonalnej konstrukcji reklamowej. Kiedy dodamy do tego niską estetykę i brak stabilności okazuje się, że reklama kontenerowa nijak nie jest bardziej korzystna od profesjonalnych, dedykowanych reklamie zewnętrznej rozwiązań.

Podsumowując należy stwierdzić, że tak jak rusztowania reklamowe (szerzej opisane w naszym artykule Reklama na rusztowaniu – jak zrobić to dobrze?) tak reklama na kontenerach znajdzie swoich zwolenników. Warto jednak, dokonując wyboru pomiędzy konstrukcjami reklamowymi a kontenerami zanalizować wszystkie za i przeciw. Nie zawsze niższy koszt jest najważniejszym atutem – zawsze warto patrzyć na bezpieczeństwo i pewność inwestycji.

Służymy Państwu naszą wiedzą i doświadczeniem.