Reklama zewnętrzna to jedna z najbardziej atrakcyjnych form i sposobów na przekazywanie komunikatów reklamowych w kierunku potencjalnych klientów. Billboardy reklamowe, używane jako jeden z głównych nośników reklamowych, występują w wielu formatach – zarówno standardowych jak i w pełni indywidualnych.

Podejmując temat inwestycji w tablice reklamowe warto zastanowić się nad kilkoma aspektami i dopasować format konstrukcji reklamowej do konkretnych warunków, rodzaju drogi przy której reklama będzie miała stanąć, spodziewanego celu oraz posiadanego budżetu. Postaramy się przybliżyć Państwu zagadnienie dotyczące wielkości billboardów. 

Format billboardu – standardowy czy indywidualny?

megaboard

To jedno z głównych pytań które przyszły inwestor musi przed sobą postawić. Przyjęło się uważać, że billboardy reklamowe rozpoczynają się od formatu 504x238cm (format EUROBILLBOARD) czyli najbardziej klasycznego, popularnego i uniwersalnego. Jakie plusy przemawiają za korzystaniem z nośników standardowej wielkości? Najważniejszym jest łatwość wymiany grafiki i niskie koszty dostosowania już posiadanych projektów graficznych. Tyczy się to głównie większych firm i podmiotów, które swoją ofertę prezentują na całych sieciach tablic.

Wyobraźmy sobie firmę, która chciałaby wynająć 20 reklam na terenie całej Polski. Rzeczona firma posiada już projekt graficzny (np. z wizerunkiem sławnej aktorki reklamującej linię odzieżową) na billboard 12x4m. Marketingowcy takiej firmy będą poszukiwać na rynku tablic które nie będą wymagały korekty czy dostosowania projektów, bowiem najczęściej wiąże się to z dodatkowymi kosztami, sesją zdjęciową oraz akceptacją przez cały sztab ludzi. 

 

Przykładowe wymiary billboardów i ich zastosowanie

Poszukując idealnego billboardu reklamowego warto zdać się na fachowe doradztwo. Warto też pamiętać, że producent tablic reklamowych będzie w stanie dostosować zamawianą reklamę w najdrobniejszym szczególe, tak aby spełniał wszelkie wymagania klientów. 

Poniżej prezentujemy różne wielkości konstrukcji reklamowych.

Billboard 504x238cm (eurobillboard 12mkw) – najczęściej spotykany i zarazem najmniejszy na rynku standardowy format billboardu. Idealnie sprawdza się w miastach czy przy drogach niższego rzędu, gdzie potencjalni klienci nie są fizycznie oddaleni od reklamy. Z racji swojej powszechności od kilku lat odchodzi się od budowy tych tablic.

Billboard 600x300cm (Billboard 18) – kolejny przykład tablicy która dedykowana jest do miast oraz do montażu przy drogach niższej klasy (drogi gminne, lokalne). Wielkość pozwala na lepsze dotarcie z przekazem reklamowym niż przy BB12, jednak w dalszym ciągu jest to nośnik głównie mniejszy. Od kilku lat format ten zdobywa popularność jako megaboard tudzież billboard premium – idealnie pasuje jako reprezentacyjny nośnik przy siedzibie firmy czy w punkcie handlowym.

Konstrukcja reklamowa 10x3m – najmniejsza z rodziny konstrukcji reklamowych przeznaczonych do reklamy tranzytowej. Doskonale sprawdza się jako reklama kierunkowa czy też jako nośnik reklamowy przy drogach wojewódzkich i krajowych. Od tego formatu stosuje się już reklamy banerowe, które pozwalają na szybką zmianę ekspozycji. 

Konstrukcja reklamowa 12x4m – najpopularniejszy i najchętniej wybierany nośnik reklamowy. Doskonale sprawdza się przy drogach krajowych, ekspresowych a nawet przy autostradach. Bardzo duża powierzchnia reklamowa (48mkw z każdej strony) pozwala na zainteresowanie widza i skupienie jego uwagi. 

Konstrukcja reklamowa 18x6m – klasyczny billboard o doskonałych, przyjaznych dla oka proporcjach. W naszej ofercie jest to najchętniej wybierany nośnik autostradowy, jednak doskonale sprawdzi się również wzdłuż dróg ekspresowych. 

 

Powyższe wielkości i formaty to wycinek naszej oferty – z przyjemnością pomożemy dopasować Państwu najbardziej odpowiednią wielkość i rodzaj reklamy. Służymy naszym wieloletnim doświadczeniem.