Reklama zewnętrzna

Przewrotny tytuł, prawda? Czy reklama zewnętrzna może mieć jakiekolwiek wady? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka łatwa ani oczywista. Zdradzimy jednak puentę: warto w nią inwestować!

Przyjęło się uważać (i słusznie!), że reklama zewnętrzna, popularnie zwana reklamą outdoorową, niesie za sobą same korzyści i plusy. Jest to prawdą – reklama outdoor to najpopularniejszy i najskuteczniejszy sposób dotarcia do dużej liczby osób. Co to jednak znaczy dla potencjalnego odbiorcy, dla firmy poszukującej tego rodzaju reklamy?

Zalety reklamy zewnętrznej

  • niski koszt dotarcia z treściami reklamowymi do szerokiego grona odbiorców
  • łatwość zmiany szaty graficznej i tematy reklamy zewnętrznej
  • olbrzymia ilość form reklamy zewnętrznej, (m.in. klasyczne billboardy, nośniki typu megaboard czy potężne konstrukcje reklamowe autostradowe)
  • możliwość leasingu reklam

Wyobraźmy sobie prosty przykład. Firma Pana Kowalskiego trudni się wynajmem hal magazynowych i logistycznych. Pan Kowalski zainwestował w budowę kilku takich obiektów położonych blisko siebie przy autostradzie A2. W jaki sposób może on poinformować swoich potencjalnych klientów o tej inwestycji? Z pomocą przychodzą tutaj reklamy zewnętrzne, na przykład billboard reklamowy ustawiony na działce przed halami na wynajem. Reklama przy autostradzie o dużym natężeniu ruchu to jeden z lepszych sposobów, do tego znacznie tańszych niż np. reklama dźwiękowa.

Wskazany Pan Kowalski, zainwestowawszy jednorazowo w swój własny wielkoformatowy nośnik reklamy zewnętrznej, może dotrzeć z przekazem do kilkuset tysięcy osób. Zakładając, że wg danych GDDKiA obok reklamy przejeżdża na dobę około 30 tysięcy pojazdów, po miesiącu mamy około 900 tysięcy pojazdów. Dodając do tego pasażerów w samochodach osobowych lub autobusach osiągnąć możemy nawet ponad milion kontaktów z reklamą.

Kolejną z wartych przytoczenia zalet jest łatwość reakcji, zmiany szaty graficznej czy nawet zmiana lokalizacji reklamy wielkoformatowej. W przypadku reklam w prasie czy telewizji nie możemy sobie pozwolić na szybką (i niedrogą) zmianę grafiki reklamowej. Doskonale sprawdzają się tutaj konstrukcje pod banery reklamowe.

To tylko kilka z zalet i atutów inwestycji w reklamę zewnętrzną. Przyjęło się uważać, że reklama taka szpeci przestrzeń publiczną, czy jednak tak rzeczywiście jest? Naszą misją jest takie budowanie reklam, by pasowały one i uzupełniały przestrzeń publiczną. Można to osiągnąć najwyższą jakością materiałów i doborem reklam do lokalizacji. Nie wyznajemy popularnej zasady, że reklama musi być największa. Otóż nie musi – przytłaczający nośnik osiągnąć może skutek przeciwny do zamierzonego.

Wady reklamy zewnętrznej

To tylko kilka z zalet i atutów inwestycji w reklamę zewnętrzną. Przyjęło się uważać, że taka reklama szpeci przestrzeń publiczną, czy jednak tak rzeczywiście jest? Naszą misją jest budowanie takich rodzajów reklam zewnętrznych, by pasowały i uzupełniały przestrzeń publiczną. Można to osiągnąć najwyższą jakością materiałów i doborem typu reklam do lokalizacji. Nie wyznajemy popularnej zasady, że reklamy zewnętrzne muszą być największe. Otóż nie muszą – przytłaczająca tablica osiągnąć może skutek przeciwny do zamierzonego.

Reklamy zewnętrzne i billboardy budujemy od 10 lat. Dbamy nie tylko o bezpieczeństwo budowanych reklam, ale również o to, by przynosiły naszym Klientom wszelkie możliwe korzyści.

Podsumowanie

Reasumując, możemy wskazać na zalety i wady reklamy zewnętrznej. Czy warto w nią inwestować? Warto, tylko trzeba robić to z głową i zdać się na współpracę z profesjonalnym producentem reklamy.