Przewrotny tytuł, prawda? Czy reklama zewnętrzna może mieć jakiekolwiek wady? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka łatwa ani oczywista. Zdradzimy jednak puentę: warto w nią inwestować!

Przyjęło się uważać (i słusznie!), że reklama zewnętrzna, popularnie zwana reklamą outdoorową, niesie za sobą same korzyści i plusy. Jest to prawdą – reklama zewnętrzna to najpopularniejszy i najskuteczniejszy sposób dotarcia do potencjalnego klienta. Co to jednak znaczy dla potencjalnego inwestora, dla firmy poszukującej tej formy reklamy? 

 

Zalety reklamy zewnętrznej

  • niski koszt dotarcia z reklamą do potencjalnych klientów
  • łatwość zmiany szaty graficznej
  • olbrzymia ilość formatów reklam, od klasycznych billboardów po potężne konstrukcje autostradowe
  • możliwość leasingu reklam

Wyobraźmy sobie prosty przykład. Firma Pana Kowalskiego trudni się wynajmem hal magazynowych i logistycznych. Pan Kowalski zainwestował w budowę kilku takich obiektów położonych blisko siebie przy autostradzie A2. W jaki sposób może on poinformować swoich potencjalnych klientów o tej inwestycji? Z pomocą przychodzi tutaj reklama zewnętrzna, na przykład konstrukcja reklamowa ustawiona na działce przed halami na wynajem. Reklama przy autostradzie to jeden z lepszych sposobów, do tego znacznie tańszych niż np. reklama telewizyjna. 

Wskazany Pan Kowalski, zainwestowawszy jednorazowo w swój własny nośnik reklamowy, może dotrzeć do kilkuset tysięcy osób. Zakładając że wg danych GDDKiA obok reklamy przejeżdża na dobę około 30 tysięcy pojazdów, po miesiącu mamy około 900 tysięcy pojazdów. Dodając do tego pasażerów w samochodach osobowych lub autobusach osiągnąć możemy nawet ponad milion kontaktów z reklamą.

Kolejną z wartych przytoczenia zalet jest łatwość reakcji, zmiany szaty graficznej czy nawet zmiana lokalizacji reklamy. W przypadku reklam w prasie czy telewizji nie możemy sobie pozwolić na szybką (i niedrogą) zmianę grafiki reklamowej. Doskonale sprawdzają się tutaj konstrukcje pod banery reklamowe.

 

 

 

To tylko kilka z zalet i atutów inwestycji w reklamę zewnętrzną. Przyjęło się uważać, że reklama taka szpeci przestrzeń publiczną, czy jednak tak rzeczywiście jest? Naszą misją jest takie budowanie reklam, by pasowały one i uzupełniały przestrzeń publiczną. Można to osiągnąć najwyższą jakością materiałów i doborem reklam do lokalizacji. Nie wyznajemy popularnej zasady, że reklama musi być największa. Otóż nie musi – przytłaczający nośnik osiągnąć może skutek przeciwny do zamierzonego.

Reklamy zewnętrzne i billboardy budujemy od 10 lat. Dbamy nie tylko o bezpieczeństwo budowanych reklam, ale również o to by przynosiły naszym Klientom wszelkie możliwe korzyści. 

Reasumując, reklama zewnętrzna jak każda inna branża ma swoje plusy i minusy. Czy warto w nią inwestować? Warto, tylko trzeba robić to z głową i zdać się na współpracę ze specjalistami.