Rusztowania pod reklamę

Reklama wielkoformatowa jest dziedziną bardzo rozwojową – nie brakuje ciekawych realizacji i sposobów kreatywnego dotarcia do klientów. Jednym z nich bez wątpienia są rusztowania, które służą do prezentacji reklam wielkopowierzchniowych. W ostatnich latach ich funkcja uległa rozszerzeniu – zamiast tradycyjnych reklam naściennych lub na czas trwania remontu budynku owe rusztowania zaczęły służyć jako nośniki reklamowe przy drogach.

Warto się w tym miejscu zastanowić, czy rusztowanie zaprojektowane do oparcia się o ściany budynku wytrzyma potężne siły i naprężenia, które działają na nośniki reklamowe ustawione w szczerym polu? Niestety, silniejszy wiatr potrafi zburzyć takie rusztowanie, czego efekty możemy oglądać przy drogach po każdym nieomal silniejszym wietrze.

Reklama zewnętrzna musi być bezpieczna, dlatego warto zwrócić uwagę na szczegóły techniczne i zadbać o to, by reklama nie zagroziła ani zdrowiu i życiu ludzi postronnych ani też nie uszkodziła żadnego mienia.

Stalowe konstrukcje czyli rusztowania 2.0

Z pytaniami o różnicę pomiędzy naszymi konstrukcjami reklamowymi a reklamami na rusztowaniach spotykamy się praktycznie codziennie. Z pozoru są to bowiem produkty podobne, ale przyglądając się bliżej można dostrzec wiele różnic które powodują, że reklama jest bezpieczna i długowieczna. Przyjrzyjmy się im z bliska.

Po pierwsze: stal. Konstrukcje które oferujemy budujemy z masywnych, stalowych profili. Grubość tych profili oblicza nasz uprawniony projektant dopasowując stalowy stelaż do konkretnej lokalizacji, siły wiatru (strefy wiatrowej), do stopnia osłonięcia terenu itp. Wszystkie te parametry mają bardzo duży wpływ na konstrukcję a ich uwzględnienie pozwala zbudować wysokiej jakości trwałą i bezpieczną reklamę.

Po drugie: sposób montażu. Klasyczne rusztowania przeznaczone są do usztywnienia na gruncie za pomocą linek stalowych i naciągów, identycznych w zamyśle jak „śledzie” wykorzystywane przy stawianiu namiotu. Brak jakiegokolwiek obciążenia nie pozwala uzyskać stabilnego posadowienia. Nasze konstrukcje reklamowe „standard” i „jumbo” obciążane są na gruncie za pomocą bloczków betonowych o tonażu dobranym do wielkości reklamy i lokalizacji. Tego typu montaż pozwala na bezpieczne użytkowanie reklamy i daje gwarancję, że będzie ona stała nawet przy dużych wiatrach. Warto pamiętać, że obciążenie na gruncie w dalszym ciągu czyni reklamę przestawną i niezwiązaną na trwale z gruntem.

Po trzecie: gwarancja. Zarówno budowa konstrukcji (spawane ze sobą profile stalowe) jak i sposób posadowienia i montażu z wykorzystaniem narzędzi pneumatycznych pozwala nam oferować aż 5 lat gwarancji. Wykorzystanie stali czyni nasze konstrukcje praktycznie niezniszczalnymi, bo grube profile nie ulegają złamaniom. W przypadku rusztowań, które budowane są z cienkich rurek niestety istnieje ryzyko zarówno złamania pojedynczych elementów jak i całej konstrukcji.